Karup - Viborg Farsø

Niedziela, 6 lipca 2008 · dodano: 06.07.2008 | Komentarze 15

Karup - Viborg Farsø - Ronbjerg Livø Ronbjerg - Viborg

Wyspa Livø lezy na Limfjordzie. Zabieram w ten upal rower i zaczynam pedalowac. Moze faktycznie dzieja sie tam niesamowite rzeczy? Tak przynajmnmiej myslalem w kwietniu kiedy nie zdazylem na prom. Po drodze wlaczam "klime" w rowerze tzn. staram sie jechac na tyle szybko, by mnie wiatr chlodzil. Po drodze nic ciekawego sie nie dzieje, za to ja jestem obserwowany przez jelonki. Tak sie ustawily bym mial watpliwosci kto komu rogi przystawil:

By dostac sie na wyspe wystarczy dojechac do Ronbjerg, wsiasc na prom, zaplacic 80 koron i 40 za rower. Plyne 4,5 km przez 20 min. Na Limfjordzie panuje umiarkowany ruch:

Na promie poznaje pana Martina. Mieszka na wyspie od 25 lat jako jeden z 10 stalych mieszkancow.
- Mieszka was tylko dziesieciu? Pytam dumny, ze poznalem juz 10% mieszkancow Livø
- Tak. Za to w sezonie mamy czasem kilka tysiecy turystow!
Doplywamy, wysiadamy. Przybyszow wita tutejszy trol:

Jest kilkanascie domow, wszystko wyglada przyjemnie. Oto sklep, hotel, informacja turystyczna, wszystko w jednym:

Murzyn zaprasza na Festiwal Jazzowy jaki ma sie odbyc 8-10 sierpnia tego roku:

Ooo, ktos tez rowerkami:

Mijam ostatnie domy:

i ruszam w "interior":

a potem wzdluz wybrzeza:

to widok na dlugi polwysep niedostepny dla turystow. Jest rezerwatem dla setek ptakow:

Po zrobieniu rundki ok 8km wracam do "miasteczka" i spotykam znow sympatycznego Martina. Tym razem dowiaduje sie, ze jest odpowiedzialny za prad i wode na tej wyspie. Prad produkuja generatory diesla. Gdyby sie jeden zepsul, jest drugi zapasowy:

Czas wracac, ostatni rejs na lad 18.30. Dojezdzam do portu gdzie juz widac podplywajacy prom:

Powrot jest gratis, tzn wliczony w cene biletu na wyspe. W czasie rejsu obserwuje wiatraki:

Na szczescie wskazuja ze bede wracal z wiatrem...

Mlynarz
| 12:20 piątek, 1 sierpnia 2008 | linkuj Benasku następnym razem zapukam we właściwe drzwi - taką mam nadzieję. :)

Pozdrawiam!

p.s.
Matys też pozdrowiony. :)
benasek
| 16:55 środa, 16 lipca 2008 | linkuj Piotr G. Nordkapp nie powinien na nas zbyt dlugo czekac...

kosma100, bierz przyklad z Mlynarza i przyjezdzaj do DK!

tomalos, patrz j.w. Nie ma to, jak sie przekonac samemu...

Mlynarz, przyjechales do Danii - super, ale pomyliles adres! Miales sie pojawic na Jutlandii!
Pozdrow Matyska :)
Mlynarz
| 14:29 środa, 16 lipca 2008 | linkuj Pozdrowienia z Bornholmu od Mlynarza i Matyska! :D
tomalos
| 08:38 czwartek, 10 lipca 2008 | linkuj mam wrażenie, że panuje tam sielanka jak w jakiejś baśniowej krainie :)
kosma100
| 00:59 czwartek, 10 lipca 2008 | linkuj Yeah! Foty stateczków full wypas... ach ta Dania ;D
Pięknie, pięknie ;D
Pozdrawiam ;)
Piotr G. | 13:39 środa, 9 lipca 2008 | linkuj Krzysztofie, jak bedziesz sie wybieral na Nordkaap nie zapomnij o mnie !!! Jestem spakowany :]
benasek
| 23:40 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj ewcia, w Danii jest z reguly o 3-4 st. chlodniej w lato za to cieplej w zimie, wiec taka pogoda mi odpowiada. Z deszczem masz troche racji. Pada i wieje czesciej. Nie jest z pewnoscia tak zimno jak niektorzy mowia. Najlepiej przyjedz i sie sama przekonaj...

Galen, Norwegia caly czas czeka z mekka dla rowerzystow: przyladkiem NordKapp. Moze kiedys...
Galen
| 23:28 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj Fantastyczne klimaty nie ma co... Dwa lata temu byłem w Norwegii i mimo, że wypad był zupełnie nie rowerowy, to wspominam go jako najlepsze wakacje w życiu.
Pozdrawiam!
ewcia0706
| 23:21 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj chyba żle mnie geografii uczyli, bo wydawało mi się, że w Danii zimno i deszczowo ciągle, chyba, że to Ty taki gorący że z włączoną klimą jeżdzisz...fotki jak zawsze śliczne i zabawne...opisy zresztą też...:):)
pozdrawiam
QRT30
| 20:56 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj Spoko. Od jutra zacznę ich straszyć złym Polakiem, który jeździ po wyspach na rowerze i jakby co to w r.. :D Tylko może nie uwierzą bo parę osób przegląda bloga, ale na szczęście nie czytają po Polsku :D ale od czego jest google translation
benasek
| 20:36 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj QRT30, powiedz ktorzy. Niech ja sie tylko do nich przejde!
QRT30
| 19:59 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj Fajny klimat na tej wyspie jest. Benasek zapomniałeś dodać, ze Dunole są upierdliwi, przynajmniej Ci z którymi ja współpracuję :)
benasek
| 19:43 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj vanhelsing, ostatnie zdjecie tez moje, tyle ze to zdjecie zdjecia :)

Piotr, nie ma czego. Starych kumpli brak, jezyk trudny jak diabli a do Polski daleeeeeko! :)
Piotr G. | 18:01 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj Kurna, jak ja Tobie zazdraszczam :]
Pozdrawiam
vanhelsing
| 16:48 niedziela, 6 lipca 2008 | linkuj To ostatnie zdjęcie to też Twoje ? :P

Taka wyspa musi mieć swój urok :) 10 mieszkańców, wszyscy się znają, parę domów, cisza i spokój ;) Extra !

Pozdro :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa encic