Niewidomi też mogą jeżdzić!

Środa, 29 lipca 2009 · dodano: 30.07.2009 | Komentarze 7

Czy niewidomi mogą jeździć na rowerze? Oczywiście że mogą, i nie musi to być wcale stacjonarna maszyna. Korzystam z zaproszenia Dorrit, która udziela się w Tandem - Klubie w Środkowej Jutlandii. Przyjeżdżam punktualnie, witam się z niewidomymi entuzjastami dwóch kółek, robimy ostatnie przygotowania i wsiadamy na rowery.

Decydujemy się na wycieczkę wokół jezior w Viborgu. Jadę pierwszy raz na tandemie i szczerze mówiąc mam mieszane uczucia, zastanawiam się, czy sie przypadkiem nie wywalę. Trzeba w miarę mozliwości umieć się razem "zgrać". Oto krótka fotorelacja:
Ten z prawej to "mój" bicykl.

Jedynie pogoda za bardzo nie dopisała, ale już sie zdążyłem do tego przyzwyczaić:

Po drodze mijalismy fajne widoki, niestety, nie wszystkim było dane je oglądać:

Pod koniec zaczął padać deszcz na dobre, musieliśmy skrócić dystans. Zmoknięci, ale zadowoleni zostawilismy tandemy tam skąd je wzieliśmy.

Nastepne spotkanie za tydzień.
Mam nadzieję, że deszcz nas nie przywita tak jak dzisiaj. Takie spotkania są organizowane co środę od kilku lat, na kazdego niewidomego cyklistę przypada przewodnik jadący na przodzie. Swoją drogą, myślę, że to bardzo fajna akcja. Ciekawy jestem, czy u nas w kraju też się coś takiego organizuje.
Po tej wycieczce przypomniał mi się taki jeden napis z Pienin:

Podziękuj Stwórcy, że masz oczy...
Kategoria Dania

goliat
| 10:21 niedziela, 23 sierpnia 2009 | linkuj Po Puszczy Zielonce (okolice Poznania) smigaja takie tandemy. Zagladaja czesto do znanej nam ;) Stanicy Wronczyn
MKTB
| 13:21 wtorek, 11 sierpnia 2009 | linkuj W Lublinie, w czerwcu był wyścig kolarski tandemów zorganizowany właśnie dla osób niepełnosprawnych. "W cywilu" ja jeszcze nie spotykałem takich tandemów.
Kajman
| 08:16 poniedziałek, 10 sierpnia 2009 | linkuj Widziałem taki zestaw w Austrii, facet woził chłopaka z zespołem douna
niradhara
| 19:31 piątek, 7 sierpnia 2009 | linkuj To wspaniała idea!
jotwu | 18:56 piątek, 31 lipca 2009 | linkuj Przyznam, że jazda na rowerze przez osoby niewidome, to dla mnie zaskoczenie ale parę lat temu odwiedziłem Danię, więc wiem jak wspaniale prezentują się ścieżki rowerowe i całą infrastruktura z tym związana. Ponadto kultura jazdy też jest inna niż u nas. A co zdjęcia ptaków to naprawdę nie nie wiem jakie to były stworzenia. Miałem wrażenie, że to są wróble ale chyba były nieco większe - może faktycznie szpaki. Tylko skąd ich tam tyle ? Z Twoich fotek najbardziej podoba mi się mała chatka nad jeziorem, z pięknym kwiatami w ogrodzie. Pozdrawiam.
ewcia0706
| 05:01 piątek, 31 lipca 2009 | linkuj tandemy coraz bardziej popularne..widziałam już w Polsce takie grupy i w ubiegłym roku w Czechach..sama jeszcze nie próbowałam ..ciekawe doświadczenie..:)
alabastrovy
| 22:22 czwartek, 30 lipca 2009 | linkuj Świetna sprawa.
W Polsce też tak jeżdżą, widziałem kiedyś w telewizji. Był nawet przykład jazdy w ciężkim terenie.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa acysu