Wyspa Fur

Sobota, 27 marca 2010 · dodano: 27.03.2010 | Komentarze 12

Duńska wyspa Fur leży na Limfjordzie. By się na nią dostać najlepiej skorzystać z promu który za 20 koron przeprawi nas i bedziemy jednymi z 900 mieszkańców wysepki o pow. 22 km kwadratowych.
Takie oto ciężarówki można tu spotkać:

Robię bezpłatną reklamę pani Agnieszce Podczarskiej. Jak widać „nasi” są już wszędzie.

... ale oto i browar, na wyspie warzą doskonałe piwo o tej samej nazwie, znane w całym kraju. Jest drogie, kosztuje średnio 34 korony (17 zl) Dziś w browarze otwarcie sezonu:

Zwiedzam caly zakład, oczywiscie sprawdzam jak tu smakuje piwo i gnam dalej. Do obejrzenia cała wyspa. Można się tu czasem czuć jak na Marsie, czerwone drogi i nie tylko:

Z czasem marsowe klimaty zaczynają ustepować księżycowym:

Ryb tu chyba nie ma...

Dojezdzam w koncu do miejsca skad widać klif i morze a wlasciwie Limfjord czyli połączenie Bałtyku z morzem Północnym:

Teraz powrót, na szczęście inną drogą przez interior wyspy i do portu gdzie prom już bez kasowania za „rejs” przetransportuje mnie na ląd stały. Kolejna wyspa duńska odkryła rąbka swoich tajemnic...

goliat
| 08:18 sobota, 10 kwietnia 2010 | linkuj Benasek jak juz wypali, to z poklaskiem :)
kosma100
| 07:20 czwartek, 8 kwietnia 2010 | linkuj Szkoda, że nie odwiedziłam tej wyspy...
Ale co się odwlecze...
:-)
Pozdrawiam
mała34 | 18:58 wtorek, 6 kwietnia 2010 | linkuj oj fajna ta wyspa.... :)
mała34 | 18:57 wtorek, 6 kwietnia 2010 | linkuj oj fajna ta wyspa.... :)
Rafaello
| 18:33 niedziela, 28 marca 2010 | linkuj Marsowe i księżycowe krajobrazy są super.
Coraz ciekawsze miejsca na świecie odwiedzasz.
pozdrawiam:)
robin
| 12:18 niedziela, 28 marca 2010 | linkuj Śliczne krajobrazy, szczególnie te Marsowe i Księżycowe!
vanhelsing
| 11:34 niedziela, 28 marca 2010 | linkuj Pięknie opisane :) Bardzo ciekawie czyta się Twoje wycieczki, zwłaszcza, że odsłaniasz trochę tajemnic spoza Polski ;)
niradhara
| 11:16 niedziela, 28 marca 2010 | linkuj Krajobraz naprawdę nieziemski. Rejony "księżycowe" wprawdzie trochę ponure, ale za to miło popatrzeć na morze :)
QRT30
| 05:26 niedziela, 28 marca 2010 | linkuj Lepiej browar drogi i dobry wypić niż 5 koncernowych sików w puszkach :) Fajny wypad. Pozdro.
Kajman
| 22:54 sobota, 27 marca 2010 | linkuj No tak, najpierw zwiedzanie browaru a później to się po Marsie i Księżycu jeździ!!!
Ciekawa ta wyspa:)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zdraz