h km/h:

Do Baborówka

Sobota, 16 lipca 2011 · dodano: 16.07.2011 | Komentarze 8

Dzisiejszy dzień przynosi lepszą pogodę: Słońce, lekki wiatr, optymalna temperatura. Wsiadam, gnam przed siebie, niedaleko, do Baborówka. Po drodze fotografuje trzcinniaka, obserwuję, jak co chwila wychyla się spośród trzcin wylatuje gdzies a potem wraca, do swoich piskląt w gnieździe.
trzcinniak przed kolejnym polowaniem © benasek

Chłopaki właśnie złowili rybe, ale jest na tyle mała, że wypuszczają ją z powrotem do jeziorka...
chlopcy wlasnie zlowili rybe © benasek

Jadę na Pamiątkowo, a po kilku kilometrach za miastem skręcam w lewo.
Oto pałac w Baborówku. Miesci sie tu teraz hotel na 70 miejsc i ośrodek jeździecki.
XIX palac w baborowku © benasek

Drewniana figura Chrystusa w parku palacowym:
drewniana figura chrystusa w parku palacowym © benasek

Na podwórzu dawnych pgr-ów obserwuję jaskółki oknówki.
jaskolka oknowka w baborowku © benasek

a dosłownie metry dalej trwa festyn: Miedzynarodowy Festiwal Jezdziecki. Tu nawet policja jest dziś na koniach!
policja konna na festiwalu w baborowku © benasek

Oto pare migawek z tej imprezy:
amazonka na festiwalu jezdzieckim w baborowku © benasek

jezdziec na koniu na festiwalu w baborowku © benasek

amazonka z koniem na festiwalu w baborowku © benasek

amazonka na koniu na festiwalu jezdzieckim w baborowku © benasek

amazonka z koniem na festiwalu jezdzieckim w baborowku © benasek

zawodnik na festiwalu jezdzieckim w baborowku © benasek

Tu się myje konie:
mycie koni na festiwalu jezdzieckim w baborowku © benasek

Wracając mam do wyboru dwie drogi, przez las albo ściezke rowerową. Wybieram tą pierwszą, bo moze znów jakieś motyle sie trafią... Z początku jednak trafiam na ule, wokół których az rojno od pszczół:
ule w lesie w okolicy baborowka © benasek

Na pierwszego motyla nie muszę długo czekać. To przestrojnik trawnik. Opinia o tym motylu jest taka, że trudno go sfotografować z rozłożonymi skrzydełkami. Mi jednak w pełni zapozował, chociaż nie było łatwo.
motyl przestrojnik trawnik w okolicy baborowka © benasek

Dobrze, że wybrałem las. Osadnik egeria to leśny motyl i na łące raczej sie go nie spotyka. Pstrykam mu zdjecie.
motyl osadnik egeria w okolicy baborowka © benasek

Dwa motyle niestety nie chciały mi się w dniu dzisiejszym zaprezentować tak jak bym sobie tego życzył. Próbowałem to zrobić, ale niestety, fruwały albo wysoko albo szybko i siadały na bardzo krótko. Zreszta, to przecież blog rowerowy a nie fotograficzny. Pierwszy to listkowiec cytrynek którego skrzydełka podobno pachna cytryną (nie sprawdzałem)
motyl listkowiec cytrynek w okolicach baborowka © benasek

Drugim jest jeden z najpiękniejszych naszych motyli - paź króloowej: Oba "obiecały", że bedę mógł je w pełni sfotografować następnym razem. Może sie uda...
motyl paz krolowej w szamotulach © benasek

(Z-L)
Kategoria Polska

Nefre
| 22:47 poniedziałek, 5 grudnia 2011 | linkuj Piękne zdjęcia owadów w szczególności fotka muchy wręcz konkursowa:)
CY80R6
| 18:27 niedziela, 14 sierpnia 2011 | linkuj Bardzo ładne zdjęcia
Anonimowy tchórz Justyna | 08:12 czwartek, 28 lipca 2011 | linkuj No Krzyśku - zdjęcia specjalnie chyba dla mojej córy wstawiłeś....... te z konikami oczywiście.
A motylki i ptaki po prostu mistrzostwo.
tunislawa
| 22:28 piątek, 22 lipca 2011 | linkuj we wtorek próbowałam w lesie łapać aparatem motyle ...ile ich tam było ....i stwierdziłam ,że to nie jest takie proste ...naganiałam się równo , a zdjęcia byle jakie ....więc z pełną świadomością podziwiam Twoje ...są pikne !!! A koniki w ruchu ...rewelka ! Pozdrawiam serdecznie :)
alistar
| 23:31 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj Jaskółki to raczej szybkie zwierzątka... Gratulacje za fotkę :)
Motyle piękne :)
ewcia0706
| 17:39 poniedziałek, 18 lipca 2011 | linkuj piękne konie i jeszcze piękniejsze amazonki...:) zazdroszczę Ci tak pięknych fotek przyrody..:) pozdrawiam
rowerzystka
| 20:13 niedziela, 17 lipca 2011 | linkuj I ponownie piękne motyle :), a do tego piękne konie, ...choć pewnie zauważałeś w pierwszej kolejności piękne amazonki ;)
grigor86
| 17:14 niedziela, 17 lipca 2011 | linkuj Mam paru kumpli którzy tak jak te konie skaczą przez płotki skakali przez płoty uciekając przed policją! Paź królowej to rzadki gatunek w Polsce chyba! Gratuluję dobrego oka.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa oczyc