h km/h:

Kto nie ma w głowie...

Czwartek, 22 grudnia 2011 · dodano: 23.12.2011 | Komentarze 17

Dziś miałem ochotę uciec trochę od domowej rzeczywistości, więc wyciągnąłem rower, zabrałem aparat, założyłem mp3 na uszy i po chwili byłem juz w innym świecie, który z siodełka niby taki sam, a jednak jest inny. Przejażdżkę rozpocząłem tym razem od Potsdamer Platzu w Berlinie. W latach, kiedy istniał tu mur berliński, ogromny obszar tego miejsca był ziemią niczyją, stanowiącą w większości polem pomiędzy oboma murami, na której wejście konczyło się śmiercią. Obecnie podobnym na świecie miejscem jest strefa zmilitaryzowana pomiędzy Koreą Północną i Południową... Tylko, że tam jest ona szersza, dłuższa i więcej pochłonęła ofiar... Robię fotkę wiszącej w podziemiach fotografii, jak to kiedyś wyglądało:
Teren Potsdamer Platz kiedy istniał mur © benasek

Przejeżdżam przez Sony Center, kompleks budynków wybudowanych przez tą firmę w 2000 roku. Jest tu mnóstwo barów, restauracji, biur, sklepów, hoteli, muzeów i wielu innych atrakcji. Kto sie pojawi z laptopem, może liczyc na wi-fi.
Berlin Sony Center na Potsdamer Platz © benasek

Berlin Sony Center © benasek

Niedawno wyszła na jaw afera, która zszokowała Niemcy. Okazało sie bowiem, że przy budowie tego całego kompleksu pracowali ludzie w części zatrudnieni na czarno! W sprawę są zamieszane osoby z Niemiec, Grecji i krajów bałkanskich. Na szczęście nic nie było słychać, by „nasi też przy tym byli”. Z dumą więc kręciłem sobie po tym terenie i przyglądałem się kolorom.

Na środku ulicy dwóch „artystów z pochodniami“ organizowało darmowy pokaz żonglerki:
Żonglerka na ulicach Berlina © benasek

Samochody stoją, kierowcy chcąc, nie chcąc oglądają to widowisko:
Zonglowanie na ulicach Berlina © benasek

Potem prośba o kasę i sytuacja się powtarza:
Żonglerzy na ulicach Berlina © benasek

Oto choinka, która nie wszystkim sie podoba. Robi troche hałasu, zionie ogniami jak smok:
Najbardziej kontrowersyjna choinka Berlina © benasek

Żeby nie było, w Berlinie są też wodospady... Inna sprawa, że niezbyt duże... Oto jedne z takich niezbyt wielkich w okolicach Tierparku:
Berlin strumyk w parku © benasek

Wystawa ”Polska – Niemcy 1000 lat historii i sztuki” czynna do 9 stycznia, więc jeszcze zdążę.
Berlin Unrer den Linden © benasek

Berlin Unter den Linden © benasek

Świątecznych akcentów w mieście pełno, wszędzie słychać muzykę, jest wesoło:
Berlin Unter den Linden Weihnachtmarkt © benasek

No właśnie o muzyce była mowa:

Aparat podaje mi informacje, że bateria wyzionęła ducha i musi być naładowana. Przed wyjazdem nie zrobiłem tego. Na szczęście mam drugą w zapasie, więc wymieniam. Robię fotkę, zastanawiam się gdzie by tu sobie teraz pojechać...
Berlin Fernsehturm © benasek

Pstryk, pstryk... co jest do licha, druga bateria kaputt! No tak, ta też nienaładowana. Na szczęście mam trzecią... Mam? Gdzie? No właśnie trzecia została w domu!
@%^*^$#¤&!! *§£”!! &¤#!!
No to by było dziś na tyle...
Wszystkiego Najlepszego!

Gość | 15:42 poniedziałek, 11 stycznia 2016 | linkuj Do siego Roku Panie Cyklisto, dla Ciebie i Ewuni! Pozdrawiają Bożena i Maciej.
anwi
| 20:59 niedziela, 1 stycznia 2012 | linkuj Szczęśliwego Nowego Roku!
niradhara
| 15:59 niedziela, 1 stycznia 2012 | linkuj Szczęśliwego Rowerowego Roku!
Zapraszam tu do poczytania nieco dłuższych życzeń dla wszystkich Bikestatowiczek i Bikestatowiczów :-)
Nefre
| 21:41 sobota, 31 grudnia 2011 | linkuj WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2012:)))
| 12:53 poniedziałek, 26 grudnia 2011 | linkuj WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI ŚWIAT BOŻEGO NARODZENIA:))))WESOŁYCH ŚWIAT:))))
chrissjakob
| 20:43 niedziela, 25 grudnia 2011 | linkuj Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Ty masz czas na wszystko, zamiast trzepać dywany, oprawiać karpia i piec pierniki na choinkę to robisz sobie wycieczki. Ewa ma z Tobą trzy światy. Dobrze, że baterie się Tobie skończyły to zapewne wróciłeś do domu wcześniej i te wszystkie w/w czynności odrobiłeś z nawiązką. Zdjęcia pocztówkowe, możesz zacząć produkcję. Przy ostatnim uciąłeś czubek wieży i musisz nad tym popracować. Za ostatnie ocena 3+. Staraj się, staraj. :)
MKTB
| 14:47 niedziela, 25 grudnia 2011 | linkuj Jak zwykle świetne zdjęcia ! Wszystkiego dobrego ! :)
tunislawa
| 11:55 sobota, 24 grudnia 2011 | linkuj WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE Z OKAZJI SWIĄT DLA CIEBIE I RODZINKI !!!
rowerzystka
| 11:49 sobota, 24 grudnia 2011 | linkuj Zdrowych i spokojnych Świąt... :)
anwi
| 19:27 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj Prawdziwie wielkomiejskie, piękne dekoracje świetlne.
Szczęśliwych, radosnych Świąt!
goliat
| 18:09 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj Fakt, klimat Weihnachtmarkt jest niepowtarzalny. Nic nie wspominasz o grzanym winie? czyzbys nie skosztowal lokalnego specjalu? Wesolych Swiat !
Kajman
| 15:20 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj Fantastyczny nastrój:)
Zdrowych i wesołych świąt:)
tunislawa
| 14:35 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj pięknie i kolorowo ....tak bogato ! Wszystkiego najlepszego z Okazji świąt !!!! Oczywiście w bardzo miłym i sympatycznym towarzystwie ! :))))
grigor86
| 14:31 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj Kolorowo na maxa! Wesołych Świąt życzę :-)
rowerzystka
| 13:18 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj Foty, jak zawsze rewelacja. Berlin to inny świat :)
Wesołych Świąt!
vanhelsing
| 13:03 piątek, 23 grudnia 2011 | linkuj Świetne zdjecia, jak się wybiorę do Berlina to będę się musiał odezwać, bo takiego przewodnika mi potrzeba ! :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa asudo