h km/h:

Cassiopeia

Sobota, 3 listopada 2012 · dodano: 09.11.2012 | Komentarze 17

Zastanawiałem się nad celem dzisiejszej wycieczki, gdy właśnie modraszka, ptak mniejszy od wróbla pokazał się w całej okazałości po drugiej stronie okna. Usiadł na gałązce i zdawało się, że gra na nosie moim kotom. Niewiele sie zastanawiając, chwyciłem za aparat i modraszka juz była w moim obiektywie.

Sikora modra © benasek

Latem ten ptak woli raczej lasy, za to gdy przychodzą chłody, pojawia sie także w ogrodach... Cwaniak wie, że od roku co zimę ma u mnie za oknem non stop open bar...

Przejrzałem program imprez w mieście, ale nic specjalnego mnie nie zainteresowało. Wystawiłem więc rower i postanowiłem dziś pognać bez określonego celu, licząc na to, że w 3,5 milionowym mieście z pewnością coś się znajdzie interesującego. Wybrałem zupełnie nowa drogę, pogoniłem jakimis obrzeżami Hohen Neuendorf, po czym znalazłem się w lesie...

Las berliński Tegel © benasek

Stamtąd w zupełnie nowe dla mnie tereny

Berlin - nad kanałem © benasek

Tu na ulicy Rosenweg zwróciłem uwagę na bardzo małe okna na parterze.

Berlin Rosenweg © benasek

Na drzwiach tych garazy można obejrzeć sobie najciekawsze obiekty Berlina. Ot – miasto w pigułce.
Berlin - kolorowe garaże © benasek

Rzadko fotografuję nowe osiedla, ale te akurat mi się spodobało
Berlin - jedno z osiedli © benasek

Przejechałem przez Pankow. Miastem partnerskim tej dzielnicy jest Kołobrzeg.

Berlin - Pankow © benasek

Berlin - graffiti © benasek

Obserwatorium astronomiczne.

Berlin - obserwatorium astronomiczne © benasek

Brama Frankfurcka.

Brama frankfurcka © benasek

Intimes Kino

Berlin - Intimes Kino © benasek

To już Cassiopeia. W samym centrum wielkiego miasta odnalazłem takie klimaty.

Berlin - Cassiopeia © benasek

Cassiopeia to swoista enklawa z na wpół opuszczonymi budynkami. Niektóre z nich są zagospodarowane, znajduja sie tam hurtownie, najczęściej piwa. Organizowane są koncerty, można nawet tu zamieszkać. Zreszta, co ja będę pisał, jak zdjęcia i tak lepiej oddadzą atmosferę miejsca.

Przyznam, że objazd tego miejsca może człowiekowi sprawić niezłą frajdę, bowiem klimat tych okolic jest niesamowity. Tym bardziej, że jak je zwiedzałem, nie było prawie wcale ludzi, słońce dawno skryło sie za chmurami i od czasu do czasu zaczynało kropic... Bardzo podoba mi sie ten fragment:

Wyobraźnia podsuwała mi jakieś pomysły, że zza rogu wynurzy sie jakaś dziwna postać, czy głowa... Nic jednak takiego się nie wydarzyło.
Ciekawe jak tu jest w nocy...

Będę musiał się dowiedzieć, co tu kiedyś było. Mam tylko nadzieje, że te miasto nie jest na tyle głupie, by coś takiego zamienic na jakieś nowe centrum handlowe...

Pewnie jeździłbym tam do teraz, ale coraz mocniej padało. Do tego zaczęło się na dobre ściemniać. Zostawiłem więc Cassiopeię by kiedyś znów tu wrócić... Może na jakiś koncert?

Berlin - Cassiopeia © benasek

Wracałem przez najstarszą część Berlina – Nikolaiviertel

Berlin - Nikolaiviertel © benasek

Potem przez centrum

Berlin - Centrum © benasek

gdzie stanąłem by zrobić zdjęcie katedrze, tym razem w jej normalnym oświetleniu.

Berlin - katedra © benasek
Kategoria Niemcy

rowerzystka
| 18:59 czwartek, 31 stycznia 2013 | linkuj Troszkę zaległości mam we wpisach, ale myślę, że powoli to nadrobię. Sikorka wiedziała, gdzie się zgłosić na przezimowanie. Graffiti wspaniałe jak i samo miejsce. Masz po prostu nosa na takie perełki :)
angelino
| 17:32 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj Cassiopeia lezy gdzieś na Drodze Mlecznej, gwiezdny pył ....
shem
| 16:01 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj Cassiopeia to ciekawe miejsce, podoba mi się bo lubię postapokaliptyczne klimaty.
Jaszek
| 22:52 poniedziałek, 12 listopada 2012 | linkuj Wszystko piękne i ładne, ale najbardziej spodobało mi się ostatnie zdjęcie.
Przypomina mi Sacre Coeur w Paryżu,
Sam zobacz Sacre Coeur nocą
Abigail | 20:47 poniedziałek, 12 listopada 2012 | linkuj Niesamowite zdjęcia, piękna graffiti i jakoś słonecznie się wydaje mimo deszczu...
ps. zapraszam po odbiór wyróżnienia: http://gory-abigail.blogspot.com/2012/11/wyroznienie.html
chrissjakob
| 19:22 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj No tak, właśnie stęskniliśmy się z Nutą za Twoimi fotoreportażami a tu miły niespodzian z 5 gwiazdkami w skali do 4. Po części masz rację z tym sezonem, gdyż u mnie kończy się 31 XII, ale zaczyna się 2 I. Pozdrawiamy niezłomną Banaskolandię.
iskiereczka74
| 18:35 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj No to po Hackescher Hofe mamy dzięki Tobie kolejną "perełkę" do odwiedzenia.
Pozdrower-y

edith&syl
tunislawa
| 16:35 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj naprawdę tyle tam różności w tym Berlinie ! Jedna wycieczka , a jakbys w kilku miastach był na raz ! A tą Cassiopeie zwiedzałam parę lat temu ...ale na mnie działa to przygnębiająco ....może do takich klimatów trzeba się przyzwyczaić ....i zawitać tam nie jeden raz ...:)))))
Trendix
| 16:01 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj Krzysiek jak już na rower wsiądziesz to coś fajnego powstaje :)
Gewehr
| 14:33 sobota, 10 listopada 2012 | linkuj Berlińskie graffiti powala na kolana:) Tereny pofabryczne są super, lubię takie klimaty! Katedra nawet w zwykłym oświetleniu, prezentuje się okazale. Fajna wycieczka:)
oelka
| 20:30 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj Dzięki. Już dobrnąłem co tu było: RAW Franz Stenzer - mniej znane zakłady z branży kolejowej niż BMAG czy Orenstein.
siwobrody
| 18:07 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj Jak zawsze z zaciekawieniem czytam Twoje wpisy.
W tym roku to już nie ale w przyszłym zrobimy nalot na - Cassiopeia
Nefre
| 17:34 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj No i pięknie patszka się udało uwiecznić:)))) Zawsze w Berlinie można zobaczyć coś nowego -dzięki Twoim relacjom. Grafitti artystyczne, alenie wiem czy bym chciała mieszkać w "pogrezdanej" dzielnicy:))) Pozdrawiam
benasek
| 15:27 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj aaalalU, masz racje, bede musiał o tym pomysleć...
nuta, sezon rowerowy konczy się dopiero 31 grudnia... Trochę szkoda.
Za to nowy się zacznie 1 stycznia!
oelka, Cassiopeia robi wrażenie, fotki nie są w stanie tego oddać. Tu możesz się zorientować, gdzie te miejsce się znajduje i jak tam trafić.
oelka
| 14:03 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj Gdzie dokładnie znajduje się Cassiopeia?
To wygląda na jakaś większą fabrykę z dawnych czasów - relikty po zakładach w rodzaju dawnego Schwarzkopfa (Berliner Maschinenbau AG - BMAG).

Brama frankfurcka czyli dawna aleja Stalina bywa porównywana z warszawskim MDM-em.
nuta | 12:25 piątek, 9 listopada 2012 | linkuj Jednak ten Berlin to niesamowite miasto! Tyle kontrastów w zabudowie, ale niezmiennym jest fakt , że Niemcy kochają graffiti! Ciekawe czy wszyscy czy tylko młodzi! Gdzie nie spojrzysz to malunki!
Super relacja z wycieczki! A''propos wycieczki rowerowej. Właśnie wczoraj mówię do małżonka : Coś Krzysiek nic nie pisze na blogu, a mój na to : Przecież zimno jest to gdzie będzie jeździł? A tu masz dzisiaj jest nowy post i kolejna wyprawa rowerowa za Tobą! W końcu takiemu "obieżyświatowi"deszcz, śnieg, zimno czy wichura nie straszne:)! Pozdrowienia i buziaczki dla Ciebie i Ewci oczywiście!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa dniaw