h km/h:

Bierpinsel

Sobota, 15 grudnia 2012 · dodano: 16.12.2012 | Komentarze 20

Miewałem już lepszą pogodę w grudniu. Wprawdzie mrozy odpuściły, ale śnieg pozostał, a do tego w mieście zaczęło jeszcze kropić... Z drugiej strony miałem przeczucie, że jak dziś nie zrobię choć paru kilometrów, weekend będzie stracony.

Berlin Steglitz - brama © benasek

Berlin – Steglitz – obecnie dzielnica położona w południowo – zachodniej części miasta. Dawniej wieś, potem miasteczko. Obecnie ponad 70 tys. mieszkańców.

Berlin - Steglitz, Hauptstrasse © benasek

Hauptstrasse. Nie trudno zauważyć, że 1/3 jezdni to droga dla rowerów. Czy u nas w kraju tak trudno zrozumieć niektórym matołom odpowiedzialnym (no niestety) za infrastrukturę, że rower to nie luksus a często konieczność?

Dobrze trafiłem, bo przez okolicę przejeżdżały na motorach i skuterach Święte Mikołaje. Prowadziła je ciężarówka, z pokładu której rozbrzmiewała muzyka.

Berlin - Steglitz © benasek

Berlin Steglitz - przejazd Swietych Mikołajów © benasek

Berlin - Steglitz - Swiety Mikolaj © benasek

Berlin Steglitz - Swiety Mikołaj © benasek

Od lat charakterystyczną budowlą dla tej dzielnicy jest 47 m wieża zwana Bierpinsel. Podczas jej otwarcia 13 października 1976 roku serwowano tu tyle darmowego piwa, ile kto tylko był w stanie wypić. Mieściła się tam restauracja. Z zewnątrz była pomalowana na czerwono, w 2010 kolory zmieniono.

Berlin - Steglitz - Bierpinsel © benasek

Chciałem sie przekonać, czy i dziś można liczyć na darmowy browar, niestety, trochę się spóźniłem, o jakieś 36 lat. Wieża zamknięta na cztery spusty... od dłuższego już czasu.

Albertstraße. Tą budowlą także sie kiedyś zainteresuję, dziś jest już za późno, do tego kropi cały czas i robi się coraz ciemniej.

Berlin - Kulturfleck © benasek

Przez Potsdamer Platz, obok granitowych bloków i Bramy Brandenburskiej pogoniłem na Nordbanhof,

Berlin - Pomnik Holokaustu © benasek
Kategoria Niemcy

rowerzystka
| 19:19 czwartek, 31 stycznia 2013 | linkuj Ech te pasy rowerowe, jak dobrze się po nich jeździło...
anwi
| 21:08 poniedziałek, 24 grudnia 2012 | linkuj Dla Ciebie i Twoich kotów: zdrowych, radosnych, spokojnych Świąt, niech los Wam sprzyja!
krzara
| 18:14 poniedziałek, 24 grudnia 2012 | linkuj Ja trochę nie na temat chociaż wpis pachnie już świętami i czas na życzenia.
Zdrowerowych, Wesołych Świąt. Chwil ciepła rodzinnego i permanentnego, wysokiego stopnia zrowerowania.
Abigail | 16:21 sobota, 22 grudnia 2012 | linkuj U nas w Bielsku też co roku jeżdżą "moto-Mikołaje" :). Fajna akcja :)
Trendix
| 14:13 sobota, 22 grudnia 2012 | linkuj I znowu coś ciekawego u Ciebie można zobaczyć :) Czekamy na Ciebie w Szczecinie ;)
angelino
| 16:30 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj miejsko, a mi się podoba, sam się sobie dziwię :-)>
memento | 18:21 środa, 19 grudnia 2012 | linkuj Że graffiti jest pełno to wiem - chodziło mi o to, że dosyć trudno było namazać białym sprejem te 3 literki na wieży (na drugim zdjęciu to widać).
benasek
| 19:46 poniedziałek, 17 grudnia 2012 | linkuj chrissjakob, wyobraź sobie, że jeden z moich aparatów wyzionął ducha na amen a drugi nie czyta kart. Po prostu złośliwość rzeczy zdechłych. To, że dziś tylko tak i tyle fotek, to właśnie dlatego...
chrissjakob
| 18:21 poniedziałek, 17 grudnia 2012 | linkuj Szacuneczek, że wybrałeś się w tę pogodę na rowerek i miałeś jeszcze na tyle sprawne palce aby popstrykać trochę fotek, a to oznacza, że aparaty już są sprawne. Apel do reszty, nie narzekajmy na ścieżki, więcej optymizmu na Nowy Rok. Ścieżek jest coraz więcej, a 40 lat trudno nadrobić w tak krótkim czasie. Skorzystam z okazji i wykorzystam Twojego bloga życząc Wszystkim Zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia jak również szczęśliwego Nowego Roku. No dobra, życzę Wam ale i sobie też tego, aby kilometrów ścieżek rowerowych w Polandzie było i tyle kilometrów autostrad.............. w Niemczech, no i żeby one były bezpłatne :).
benasek
| 17:58 poniedziałek, 17 grudnia 2012 | linkuj grigor, no właśnie, a mi się cały czas wydaje, że za rzadko się tam wybieram...
memento, graffiti jest w tym mieście pełno, całe miasto jest pomalowane!
oelka, widzę, że na Ciebie w takich kwestiach "co to za budowla?" zawsze można liczyć...
gdynia94 mam nadzieję, że jeszcze za Twoich (i moich czasów)
iskiereczka, to brzmi jak małe wyzwanie, czemu by się w święta nie wybrać gdzieś bicyklem?
aaalalU, podobno pędzili jak opetani i niektórym brody zostały na szlaku...
Nefre, z opisów na Twoim blogu wynika, że na nudę także nie możesz narzekać...
tunisława, prawdę mówiąc wolę Mikołajów na rowerach, czekam więc za relacją.
Gewehr... znalazłem po drodze inne zakątki gdzie egzotyczne browarki można było dostać. Niestety, już nie za darmo.

oelka
| 00:03 poniedziałek, 17 grudnia 2012 | linkuj Znalazłem zdjęcie gdzie Bierpinsel jest jeszcze czerwona, choć już mocno wyblakła. Ja pamiętam ją w kolorze krwistej czerwieni.
Gewehr
| 22:04 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj Wieża ciekawa, szkoda że tego piwa nie udało Ci si znaleźć;) Za długo czekałeś z tą wycieczką:)
tunislawa
| 20:27 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj super trafiłes na zmotoryzowanych mikołajów ! My w piątek tez robimy za mikołajów , ale na rowerach ! :))))
Nefre
| 19:09 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj U Was to się dzieje- podba mi się parada Mikołajów na motocylalch:)))
iskiereczka74
| 16:54 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj To widzę, że i w B. zima nieco odpuściła... Ale,ale... czy widziałeś tą (tę) prognozę:
Zwróć uwagę na Boże Narodzenie; temperatura prawie jak w Betlejem :-))
Pozdrower-y
edith&syl
gdynia94
| 14:45 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj Aż się wakacje przypominają:) achh ta masa pasów rowerowych na ulicach, kiedy doczekamy się takiej sieci w Polsce?
oelka
| 13:52 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj Po Hauptstrasse w Steglitz miałem okazję się nachodzić trochę dawno temu. W czasach gdy wieża była czerwona :-)
Obecna jej kolorystyka jakoś mi nie pasuje.

Na przedostatnim zdjęciu jest konstrukcja po zbiorniku gazu.
memento
| 12:50 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
-jak ktoś na tej wieży naskrobał to graffiti oraz dlaczego wieża wygląda jakby była oklejona piekarnikami..?
grigor86
| 12:45 niedziela, 16 grudnia 2012 | linkuj W tym Berlinie, niemalże zawsze dzieje się coś ciekawego :-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zajaj