h km/h:

Po Kostrzynie nad Odrą.

Sobota, 2 marca 2013 · dodano: 19.03.2013 | Komentarze 21

W Kostrzynie (tym nad Odrą) przejazdem byłem wiele razy, jednak nigdy nie miałem okazji zwiedzić go rowerem. W końcu przyszedł i na to czas. Właściwie, to go za dużo nie miałem, ot dwie godzinki. Jednak miasto jest na tyle małe, że to na jako takie rozeznanie w zupełności wystarczy. Będąc już na miejscu, pakuję się na rower i jazda, zobaczymy co tu jest ciekawego...
Dworzec kolejowy. Wydawałoby się zwykły jak każdy inny.
Kostrzyń nad Odrą - Dworzec kolejowy © benasek

Tego typu dworców jak w Kostrzynie nad Odrą są w Polsce tylko dwa. Wyróżnia się tym, że jest dwupoziomowy, i tory nie łączą się na peronach. Gdzie jest taki drugi? No właśnie, oto prosta zagadka.
Dworzec jest częściowo wyremontowany. Od kilku lat przyjezdni jednak ogladają na ścianach bazgroły. Mam nadzieję, że dworzec nie będzie tak straszył wiecznie. Samo miasto jest przede wszystkim znane z corocznej imprezy zwanej Przystanek Woodstock.
Kostrzyń nad Odrą, dworzec kolejowy © benasek

Kostrzyń nad Odrą, dworzec © benasek

Przy mieście kolejna atrakcja, Park Narodowy „Ujście Warty”, przede wszystkim z niezliczoną ilością ptactwa.
Kostrzyń n. Odrą Park Narodowy "Ujście Warty" © benasek

Tak to wygląda.
Kostrzyn n. Odrą Park Narodowy "Ujście Warty" © benasek

Park Narodowy "Ujście Warty" © benasek

Oczywiście skłamałbym, gdybym napisał, że w mieście nic się nie robi. Obok miejsc, gdzie lepiej nie patrzeć, są całkiem interesujące rzeczy.
Oto Brama Berlińska.
Kostrzyn nad Odrą - Brama Berlinska © benasek

Jakie polskie miasto zostało najdotkliwiej zburzone podczas II wojny światowej? Był to Kostrzyn nad Odrą. To tu można obejrzeć miejsca, które po zbombardowaniu nie zostało odbudowane i są tylko puste ulice, bez domów. Przedtem jednak kilka ruin. Obok dość ciekawy znak.
Kostrzyń nad Odrą - ruiny © benasek

Kostrzyn nad Odrą - ruiny © benasek

Oto ulica Jatki
Kostrzyn - ul Jatki / Scharrnstrasse © benasek

Takich ulic jest tu wiele... Bez domów, bez numerów. Wygląda jakby tu jakiś kataklizm wygonił mieszkańców. Kiedyś tętniło tu życie. Teraz tylko nocą nasza wyobraźnia może wykreować tu jakieś duchy.... Warto zobaczyć to ciekawe miejsce.
Kostrzyn nad Odrą - pozostałość po starym mieście © benasek

Całkiem niedaleko są odrestaurowane mury obrone.
Kostrzyn nad Odrą - mury obronne © benasek

Tu jeszcze niedawno wisiało pewne godło. Komuś przeszkadzało...

Od strony niemieckiej tak one wyglądają.

Wspomnienie po imprezie Woodstock w 2012 roku. Wydaje się, jakby to był plakat namalowany na kamienicy. Dopiero dół mówi co innego.
Kostrzyn nad Odrą - wspomnienie po Woodstock 2012 © benasek

Gdyby ktoś chciał kupić działko, w Kostrzyniu mają je tu na „spredaz”. Podobno zostało jeszcze sporo przeciwlotniczych...
Ogłoszenie © benasek

Pokręciłem się jeszcze trochę po mieście, po czym mój czas na zwiedzanie miasta i okolic się powoli konczył. Rower z powrotem do auta i pognałem do domu.
Suche słoneczniki © benasek

Niemcy - drzewo przy drodze nr 1 © benasek

Przód tego drzewa może pokażę innym razem...
Kategoria Polska

Gość | 01:26 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj tak dla jasności miasto nazywa się KOSTRZYN NAD ODRĄ (nie Kostrzyń!!!!)
memento
| 22:47 czwartek, 16 maja 2013 | linkuj Świetny ten Kostrzyń. Wstyd się przyznać ale nie miałem pojęcia jak tam wyglądają powojenne "ruiny". Prawie jak ruiny antycznego miasta!

Czad. Dzięki za pomysł na wycieczkę ;)
rowerzystka
| 00:18 wtorek, 23 kwietnia 2013 | linkuj Mam sentyment do tego miasta. Cieszy mnie, że odrestaurowano mury obronne starego miasta. Być może i wyłonią się po pewnym czasie budynki.
Trendix
| 17:40 środa, 17 kwietnia 2013 | linkuj Patrząc na tył tego drzewa można się zastanawiać jak wygląda przód :) fajna relacja Krzysiek :)
Glupi Dyzio | 07:38 wtorek, 26 marca 2013 | linkuj Moze kiedys dane nam bedzie Brachu spotkac sie tam na Przystanku Woodstock!!!
A na Dworzec do Kepna zapraszam jak tylko bedziesz w moich rodzinnych stronach.
Pozdro!
oelka
| 10:04 sobota, 23 marca 2013 | linkuj Będą, jak nie będę musiał się przedzierać przez zaspy :-)
Jak na razie to mamy w okolicach Warszawy bardzo ładną i mroźną zimę.
benasek
| 21:42 piątek, 22 marca 2013 | linkuj Dynio, iskiereczka74, właśnie dlatego dworce powinny być ładne! Od nich należy zaczynać a nie kończyć.
oelka, czekam za fotkami z Czachówka...
iskiereczka74
| 20:53 piątek, 22 marca 2013 | linkuj Byłem w Kostrzyniu raz w życiu i jedyne co zapamiętałem to tenże dworzec...
Pozdrower

syl
Dynio
| 23:01 środa, 20 marca 2013 | linkuj Fajnie, ale dworzec tak nietypowy szczególnie przy niemieckiej granicy powinien być wizytówką.
http://www.katzebemol.blogspot.com/ | 20:53 środa, 20 marca 2013 | linkuj fajna fotorelacja! :) :D
i ciekawe zdjęcia :)
pozdrawiam
oelka
| 18:02 środa, 20 marca 2013 | linkuj Co do Kępna pierwszy był JPbike :-)
Do Czachówka będę chciał się wybrać, po świętach jak śnieg stopnieje. Jest to ciekawe miejsce, choć nie do końca spełnia kategorie wielopoziomowej stacji.
benasek
| 16:53 środa, 20 marca 2013 | linkuj Nefre, staram sie pokazywac przede wszystkim interesujące i mniej znane rzeczy.
W Kostrzynie widać zmiany na lepsze, ale jeszcze dużo jest do zrobienia.
grigor86, te drzewo rządzi na trasie Berlin - Kostrzyn.
bozenasz, faktycznie podobno kiedys tu tramwaje jezdziły... konne!
JPbike, masz u mnie piwo jak w banku, w Poznaniu albo Berlinie. Musimy się w końcu spotkać.
luckyloser13, to prawda, cały dworzec jest obecnie remontowany - czas najwyższy.
oelka, wiedziałem, że jak Ty się weźmiesz za temat, będzie to wszystko fachowo napisane. Oczywiście masz rację, drugim takim dworcem jest Kępno. O Czachówku nie wiedziałem.
tunisława, wlecę tu jeszcze kiedyś, temat nie został zupełnie wyczerpany. .
nuta, napisałem petycję do Sił Natury o to, by śnieg zabrały. Siły rozpatrzyły sprawę pozytywnie.
oelka
| 11:26 środa, 20 marca 2013 | linkuj Jeśli mówimy o stacjach to są dwie: Kostrzyn i Kępno.
Gdyby dorzucać przystanki to faktycznie można było jeszcze dopisać Czachówek w pobliżu Warszawy z dwoma przystankami Czachówkiem Górnym i Środkowym, które położone są w podobny sposób, chociaż nie bezpośrednio nad sobą, noszą inne nazwy i dolny (Środkowy) jest nie używany od dobrych kilku lat.
tunislawa
| 10:26 środa, 20 marca 2013 | linkuj fajnie to nam pokazałes ...takie cofnięcie w czasie .....
nuta | 09:03 środa, 20 marca 2013 | linkuj Jak zwykle ciekawe rzeczy nam przedstawiasz i opowiadasz. Zdjęcia interesujące, jestem ciekawa tego drzewa z drugiej strony:) Pozdrowionka! A dlaczego tam nie macie śniegu?
oelka
| 00:53 środa, 20 marca 2013 | linkuj Jak zobaczyłem zdjęcie Bramy Berlińskiej od razu przypomniała się mi okładka książki Franka Lammersa "Kostrzyń nad Odrą - Historia miasta i komunikacji miejskiej". Najbardziej niesamowite są zdjęcia zestawione w porównania. Tam, gdzie był Rynek, Plac Ćwiczeń z gęsta zabudową i dużym ruchem na ulicach Starego Miasta, teraz są drzewa i wydeptane ścieżki.
p1t3r
| 22:17 wtorek, 19 marca 2013 | linkuj warto było by wspomnieć o tym, że dworzec w Kostrzynie (nie w dupiu) jest teraz w generalnym remoncie, pamiętam ten dworzec jak jeszcze parę ładnych lat było czynne wejście/wyjście boczne prowadzone tunelem
Park Ujście Warty to nie tylko Kostrzyn, najwięcej ptactwa możesz znaleźć w okolicy Witnicy, oddalonej o 20 km od Kostrzyna
mimo wszystko Kostrzyn jak każde miasto ma wady i zalety i można pokazać z różnej strony
JPbike
| 21:37 wtorek, 19 marca 2013 | linkuj Drugi taki dwupoziomowy dworzec jest w Kępnie ? Mam u Ciebie dobre piwo ! :)
bozenasz | 21:34 wtorek, 19 marca 2013 | linkuj I pomyśleć, że kiedyś jedziły tam tramwaje. Pozdrowienia z Szamotuł.
grigor86
| 21:12 wtorek, 19 marca 2013 | linkuj drzewo z dupą rządzi :-)
Nefre
| 20:14 wtorek, 19 marca 2013 | linkuj Chyba pokazałeś same mankamenty miasta, ale i tak mi się podoba relacja:)))

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa anico