h km/h:

"Polowanie" na króliki

Sobota, 15 czerwca 2013 · dodano: 16.06.2013 | Komentarze 11

W Berlinie jest wiele miejsc, gdzie na trawnikach, w parkach czy innych miejscach żyją króliki. Jednym z nich jest mały skwer, pośród ruchliwych ulic w centrum miasta. Postanowiłem się tam przejechać i "zapolować" z aparatem w ręku na te zwierzęta. Zawsze w takich sytuacjach liczę na to, że uda mi się spotkać po drodze coś ciekawego.
W Oranienburgu odbywa się dzisiaj święto portowe. Przez chwilę obserwuję zmagania wioślarzy.

Oranienburg Zawody łodzi na kanale © benasek

Jadę dalej, ludzi pełno, muzyka, stragany, jest wesoło. Graffiti łapię w obiektyw.
Oranienburg - graffiti na budce przekaźnikowej © benasek

Tu właśnie widać jak wyglądała produkcja trabantów.
Jak się rodzą trabanty © benasek

Jak głosi jedna z legend, odbywało się to także w zwykłych domach, właściwie "wykluwały" się z nich. Na fotce widać trzy nowe dopiero co wytworzone egzemplarze, gotowe do jazdy. Czwarty się "wykluwa". Trwa to czasem nawet jeden dzień.
Jadę dalej, "na Berlin". Ten jak wiadomo, najlepiej zwiedza się na rowerze.
Berlin on bike © benasek

Jak nie powinno się zapinać roweru.
Efekty złego zamykania roweru © benasek

Podobnie tu...

Trafiam na święto różnych orientacji.
Berlin Lesbisch Schwulen Stadt Fest © benasek

Mam dylemat, gdzie tu facet, gdzie kobieta...

Żadnych protestów, burd i podobnego typu zachowań...

Tu nie wjeżdżam, chociaż znak mi się podoba.
Zakaz jazdy rowerom © benasek

Dojeżdżam do wspomnianego na początku miejsca. Znajduje się ono w okolicy Bundesallee i Spichernstrasse, nad stacją U-Bahnu o tej samej nazwie.

Skwer Spichernstrasse Bundesallee Berlin Skwer © benasek

Berlin skwer w okolicy Bundesallee i Spichernstrasse © benasek

Na skwerku o powierzchni ok 400m2 można spotkać te zwierzęta, ktoś obliczył, że jest ich tu około 60. Za nic mają sobie spory ruch aut, przechodniów i drgania spowodowane przejeżdżającym kilka metrów niżej U-Bahnem. Z drugiej strony, gdzie im będzie lepiej? Nie ma przecież ich naturalnych wrogów lisów, psy są zazwyczaj na uwięzi, a ludzie co najwyżej zrobią fotkę i powędrują dalej. Zresztą potworzyły sobie norki i w razie niebezpieczeństwa tam się chowają.

Berlin okolice Bundesallee i Spichernstrasse - króliki © benasek

Gdzie jest królik każdy widzi...

Berlin Bundesallee i królik na trawniku © benasek

Berlin skwer przy Bundesallee i królik © benasek

Zwierzęta te są pozostałością ich wielkiej populacji, jaka powstała w czasie kiedy w Berlinie istniał mur. Pomiędzy jego dwiema częściami mogły się rozmnażać bez przeszkód. Gdy mur upadł, króliki rozpierzchły się na wolność. Można je teraz spotkać w wielu miejscach miasta. Dziwne, czemu jeszcze nie stały się jednym z symboli Berlina... Króliki w Berlinie to bardzo ciekawa historia, kto nie ma ich jeszcze dosyć, może obejrzeć film z 2009 roku. Warto obejrzeć.
<object width="100%" height="450"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DCTIAUUtPRE"> </object>

Czytała Krystyna Czubówna.

Zostawiam króliki i wracam.

Berlin okolice dworca zoo © benasek

Berlin riksza w okolicy dworca Zoo © benasek

Statek wycieczkowy na kanale w Tiergarten, jeśli ktoś się tu rozpoznaje, proszę dać znać, wyślę zdjęcie...

Berlin, statek wycieczkowy na kanale w Tiergarten © benasek

W Berlinie historia jest na wyciągnięcie ręki. Przy ulicy Levetzowstrasse 7 stoi pomnik upamiętniający tragiczne losy wywożonych Żydów do obozów koncentracyjnych.

Pomnik poświęcony Żydom wywiezionych do obozów koncetracyjnych podczas II wojny światowej © benasek

Opiywać go nie trzeba, bo wszystko widać. Wiele takich miejsc w Niemczech.

Spacerując po miastach można zauważyć na chodniku takie oto "kamienie", te akurat pochodzą z Oranienburga.

Kamienie upamiętniające nazwiska Żydów mieszkających w tej okolicy i wywiezionych do obozu koncentracyjnego podczas II wojny swiatowej © benasek

Oto kamienica przy Perlenberger 29. Ktoś najwidoczniej lubi aniołki.

Berlin Perlenberger 29, kamienica z aniołkami © benasek

Berlin - Anioły na kamienicy przy Perleberger Strasse © benasek

Ciekawe tylko, dlaczego nie są białe... Może to upadłe anioły i właśnie za chwilę zamienią się w diabły. Swoją drogą jak ktoś ma trochę samozaparcia, niech znajdzie tą kamienicę na google i przekona się jak ta kamienica wyglądała kilka lat temu. Prawda, że ogromna różnica?

Lehrter Strasse. Wkraczam na chwilę w inny świat.

Berlin - miejsce ze starociami © benasek

Berlin Lehrter Strasse - Sklep z antykami © benasek

Wszędzie wokół stoją, wiszą, leżą starocie. Wchodzę na podwórze, odnoszę wrażenie, ze nie ma nikogo i całego tego gospodarstwa pilnuje trójkolorowy kot.

Berlin trójkolorowy kot © benasek

Wchodzę do wnętrza, a tu podobnie.

Berlin antykwariat ze starymi elementami do budownictwa © benasek

Poznaję Wolfganga, gościa, który się tym zajmuje, rozmawiamy przez chwilę. Gdy go poinformowałem, że interesują mnie ciekawe i mało znane miejsca w Berlinie, proponuje, bym odwiedził świątynię buddystów na Frohnau. Podobno tam można się poczuć jak w zupełnie innym świecie. Frohnau to dzielnica po drodze do Oranienburga. Mam więc kolejny pomysł na jedną z następnych moich wycieczek.

W Hochen Neuendorf rozwalił mnie gość targający sofę na wózku.

Transport wersalki na wózku © benasek

W mieście robię sobie przerwę, kebab, Berliner Pilsener i od razu lepiej.

Kolejne dziś interesujące kamienice.

Kamienica w hochen neuendorf © benasek

Hochen Neuendorf - Dom z bluszczem © benasek

Czy ktoś zgubił zapięcie do roweru? Razem z kluczami do odebrania na trasie Hochen Neuendorf – Oranienburg.

Czy ktoś zgubił zapięcie do roweru © benasek

Lasy i bagna w okolicy Hochen Neuendorf © benasek

Fajnie tu... Gdyby jeszcze nie te komary...

Papuga na rowerze © benasek

Do domu już tylko 5 km...
Kategoria Niemcy

shem
| 17:12 sobota, 22 czerwca 2013 | linkuj Niemki rzeczywiście są strasznie brzydkie ;)
Oglądałem kiedyś królika po berlińsku, daje do myślenia.
Jaszek
| 04:53 czwartek, 20 czerwca 2013 | linkuj Dzięki za kolejną relacje z cyklu: "Berlin, jakiego nie znacie" :-)
Czekam na relację z Frohnau. A może wspólne zwiedzanie?
Abigail | 10:15 środa, 19 czerwca 2013 | linkuj Przepiękna fotorelacja, ciekawe miejsca, wielka różnorodność :). Masz dar do znajdywania takich wyjątkowych miejsc i rzeczy :)... Jestem ciekawa kolejnej wycieczki - ze świątynią buddyjską w tle :D.

Mam problem z dodaniem komentarza - wyświetla, że błędny kod antyspamowy, a próbowałam z 10 razy... :(
nuta | 16:45 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj Już wiem co będzie się Monice podobać jak przyjedziemy do Was!!!! KRÓLIKI oczywiście!!!! Jak "jesteśmy w sklepach "to musi zawadzić o zoologiczny i pogapić się na króliki! A tu mówisz ,że biegają gdzie popadnie!!:) Relacja jak zawsze super! Pozdrowienia i buziaczki dla Was!!!!
angelino
| 11:59 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj bardzo ciekawe kicanie po Berlinie, aż wąsikami chce się poruszać :-)>
tunislawa
| 11:18 wtorek, 18 czerwca 2013 | linkuj jaka znowu ciekawa wycieczka ...a o królikach w Berlinie jeszcze nie słyszałam ! i znów człowiek trochę mądrzejszy ! :)))))
Gewehr
| 22:27 poniedziałek, 17 czerwca 2013 | linkuj Króliki biegające luzem, spotkałem również w Krefeldzie. Podoba mi się pomnik Żydów, bardzo ciekawy projekt. Rowery pewno kradną Rosjanie. To u nich tradycja, zapoczątkowali ją w 1945;)
Ciekawi mnie jeszcze ten zakaz dla rowerów. Gdzie on stoi? Berlin przyjazny rowerzystom, a tu takie coś:(
Vilemo
| 21:18 poniedziałek, 17 czerwca 2013 | linkuj
Benasek to nie anioły tylko Vilemy przecież.
A Vilemy jak upadają to zawsze się podnoszą :)
Króliki super..całkiem jak moja Tośka:)
Trendix
| 10:00 poniedziałek, 17 czerwca 2013 | linkuj Jak zawsze super interesująca wycieczka i relacja z niej. Ale te króliki żyjące w tak ruchliwym punkcie miasta mnie rozbroiły :)
panther
| 16:46 niedziela, 16 czerwca 2013 | linkuj Widać, że w Berlinie również kradną...
Osoby na chyba na 11 zdjęciu niestety budzą we mnie niesmak estetyczny...i szczere, najszczersze współczucie...
Aż tak trzeba zwracać na siebie uwagę ze wzgledu na rodzaj współżycia seksualnego...
Chyba nie to najważniejsze w życiu jest...
Pozdrawiam
grigor86
| 14:48 niedziela, 16 czerwca 2013 | linkuj Cóż za różnorodność tego miasta!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa hateg